11 דברים שאפשר ללמוד ממחפשי עבודה שהצליחו להתקבל לעבודה

תאריך פרסום: 21 בפברואר 2016
|

תהליך חיפוש עבודה הוא תהליך שלעתים קרובות נכפה עליכם. הוא תהליך אינטנסיבי, בזמן שבו כל דקה חשובה.
לעתים קרובות מאוד הוא אף מלווה בהמון חששות ובתהליכי התמודדות לא קלים. הוא יכול להיות תהליך ארוך ומייגע. כל הרגשות וההתמודדות עם המצב ועם התהליך, לעיתים מצליחים להסיט אותנו מהמטרה ולגרום לנו לבלבול רב בחיפוש העבודה.
יותר ויותר מחקרים שנעשו במסגרות שונות בשנים האחרונות, מראים שתהליך חיפוש העבודה הוא תהליך שמצריך ארגון וסדר. אמנם, תהליך חיפוש העבודה אינו מתיימר להיות “משרה מלאה” כמו שמקובל לומר, אך המחקרים שבוצעו מצביעים על כך שארגון וסדר בחיי מחפש העבודה מעלים בעשרות אחוזים את סיכוייו לזכות במשרה.
מחקר מקיף ומעניין במיוחד נערך על-ידי גוף הנקרא Career Advisory Board היושב באוניברסיטת DeVry בארה”ב, אשר בראשו עומדים מומחים מעולם הקריירה וחיפוש המשרות.
המחקר שלהם, שתוצאותיו פורסמו במרץ 2015, נקרא “מה שמחפשי המשרות המצליחים עושים נכון”. המחקר כלל 598 מחפשי משרות שהצליחו למצוא משרה בשנה האחרונה ובדק את דפוסי חיפוש המשרות שלהם וניתח אותם.
מתוך תוצאות מחקר זה ואחרים, הרכבנו עבורכם את הרשימה הבאה, של צעדים שיעזרו לכם לסדר ולארגן את תהליך חיפוש העבודה, ובכך להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא עבודה:
1. פנו לפחות שעה אחת ביום לתהליך החיפוש. 47% ממחפשי המשרות המצליחים, השקיעו בין שעה לשלוש שעות ביום בחיפוש עבודה.
2. קבעו לעצמכם בדיוק לאילו משרות ברצונכם להתקבל ושלחו קורות חיים רק למשרות אלו. המחקר הראה ששמירה על מיקוד בחיפוש עבודה הוא קריטי והסתמכות על שיטת המספרים (כמה שיותר יותר טוב) דווקא מקטינה את סיכוייכם להתקבל למשרה כלשהי.
3. המנעו מלשלוח קורות חיים למשרות שמתאימות רק חלקית לסט הכישורים שלכם (אפילו 50%). התמקדו במשרות שאליהן אתם מרגישים מתאימים לפחות ב-75%.
4. צרו מסמך אקסל ובו רשמו שורה עם פרטים עבור כל משרה אליה פניתם. מסמך האקסל יכול להכיל את שם החברה, שם איש הקשר, כתובת מייל שלו, מספר טלפון שלו, תאריך משלוח קורות החיים, תאריך וידוא קבלה, המועד שבו חזרו אליכם, תאריך הזימון לראיון עבודה, תשובה (כן/לא), גרסת קורות חיים (ראו סעיף הבא).
5. הכינו לכם מספר גרסאות של קורות החיים שלכם, כשכל אחת מהן מדגישה סט כישורים נפרד (עבור סוגים שונים של משרות שברצונכם לפנות אליהן).
6. נהלו יומן מסודר (בכל אמצעי שעובד עבורכם ונוח לכם לשימוש) של כל הראיונות שעליכם להשתתף בהם.
7. השקיעו קצת יותר זמן בלנסות להבין מה בדיוק מחפש הארגון שפרסם את המשרה לקבל במסגרת המשרה, ומה חשוב לו באדם שהוא יבחר למשרה זו. נסו להדגיש את התכונות האלה בקורות החיים שאתם שולחים לארגון, גם אם זה אומר לייצר גרסה חדשה של קורות חיים עבור המשרה הזו.
8. השקיעו זמן בלחקור את הארגונים שמעניינים אתכם ואת דפוסי העסקת העובדים שלהם. אל תמהרו לפסול חברים, קרובים ומשפחה בתור מקורות מידע רלוונטיים לטובת העניין.
9. רשתות חברתיות הן כלי חשוב לקדם את עצמכם וליצור קשרים הכרחיים לתהליך חיפוש העבודה, אבל הזהרו לא להשקיע בהן זמן רב מדי. המנעו מלמקד את החיפוש שלכם ברשתות החברתיות בלבד.
10. אם מצאתם משרה שמעניינת אתכם, השקיעו עוד כמה דקות ואתרו את איש הקשר הרלוונטי בארגון אשר פרסם את המשרה.
11. לאחר ראיון העבודה, צרו קשר עם המראיין. המחקר מצא שרוב המועמדים שהתקבלו לעבודה שלחו לאחר הראיון מכתב תודה למראיין בו הודו לו על זמנו. חלקם אף שלחו מכתב כזה בעותק קשיח בדואר. בישראל לא מקובל לשלוח מכתבים, אבל אפילו מייל קצר של תודה על הזמן והסבלנות יראה למראיין שאכפת לכם מהארגון ומהמשרה ואף יבדל אתכם מעשרות פונים אחרים לאותה משרה.