מהו מקצוע העתיד בהייטק: בדקנו את מגמות 2016-2017

תאריך פרסום: 5 בינואר 2017
|

הטיפ החשוב ביותר לניהול קריירה בהייטק שאנחנו נותנים לכל מועמד: לזהות הזדמנויות ולהפוך למומחה.

תחום ההייטק הוא תחום שמתפתח בקצב מהיר (ששווה ערך רק לתחומי הביוטק אולי). כל כך מהיר  שכדי שימשיכו (או יתחילו) לרדוף אחריך לתפקידים הנחשקים ביותר חשוב מאוד להשאר מעודכנים, לדעת מה קורה בשוק, ללמוד ללא הרף טכנולוגיות חדשות ולהתברג בפרוייקטים ובחברות שיובילו אותך לשלב הבא בקריירה.

 

אם הצלחת לזהות הזדמנות לפני כולם, ללמוד את התחום ולהפוך למומחיות – סובבת את המפתח הכי משמעותי לקריירה מתגמלת מקצועית וכלכלית. הראשונים בשוק הם מובילי התחום, “הסטארים”, “הטאלנטים” שאחריהם רודפות כל החברות והתחרות על העסקתם עזה.

quality-1714493_1280

 

אז איזה מקצועות כדאי ללמוד כדי להפוך למובילי השוק הבאים או לפחות למקצוענים שחברות מתחרות על שירותיהם?

באורגד ניתחנו את המגמות על מנת להבין מהם המקצועות החמים ביותר וממה כדאי להמנע. במאמר הזה ובמאמרים הבאים נסקור את התחומים השונים (רוצה לקבל התראה כשהמאמר הבא מתפרסם? עקוב אחרי עמוד הפיסבוק שלנו!)

 

מומחי Big Data – זוהי שעתכם היפה

עידן המידע הוא כבר עובדה מוחלטת בשטח. העידן החדש הוא עידן איחסון המידע. מי ששולט בתחום זה יהיה מבוקש מאוד השנה והביקוש הזה לא ישתנה בקרוב. בנתיים הדרישה למומחי ומקצועני Big Data עולה מיום ליום. זוהי  מגמה שרק תתחזק ב-2017.

אם אתם שוקלים היום להכנס לתחום למדו מדעי המחשב ומתמטיקה. זוהי השקעה שתחזיר את עצמה הן באתגר ועניין מקצועי והן בתגמול כלכלי

כבר היום מהנדסים ומקצועני DBA שיש להם ניסיון במסדי נתונים (למשל NOSQL ו-

MONGODB) או התמחויות כגון Data Scientist, או HADOOP מבוקשים מאוד ויכולים להגיע למשכורות שנעות בין 25,000-30,0000 בהתאם לרמת הניסיון.

big-data-1550510_1280

גם מהנדסי תוכנה שיודעים להתנהל בסביבות עבודה של מחשוב ענן, אנשי סיסטם ומהנדסי DevOps עם התמחויות וניסיון בסביבות ענן, או Full stack developers עם התמחות ב-Cloud מרוויחים סכומים יפים שנעים בין 25-35 אלף ₪ והתחרות על שירותיהם רק הולכת וגדלה.

 למשרות Big Data לחצו כאן

 

אבטחת מידע – כולם רוצים את מומחי הסייבר

עיסוק בתחום הסייבר הוא תחום נוסף שהדרישה אליו רק הולכת וגדלה: אבטוח מידע רגיש כמו פרטי אשראי, או תעודת זהות, וכמובן אבטוח פרטים רפואיים אישיים.

בעוד הטכנולוגיה בתחומי הרפואה הן בכלים שהרופאים עובדים איתם והן באופן הטיפול במטופלים מתפתחת בקצב מהיר מאוד, האבטחה בתחומי המידע האישי על המטופלים תוך כדי נגישות מקסימלית לרופא המטפל גם אם הוא מטפל מרחוק (ניצנים לכך אנחנו כבר רואים) – נדרשת להתפתח בהתאם.

 

החשש לריגול תעשייתי, או מתקפות טרור סייבר דורשות הערכות אבטחה ברמות הגבוהות ביותר. המערכות אמנם משתכללות אך כך גם התוקפים.

cyber-security-1805246_1280

 

מנהלי אבטחת מידע, אנליסטים בתחום הסייבר, מומחי סייבר מכל היבט – אלו תפקידים מבוקשים מאוד היום גם בתעשייה הפרטית וגם בתעשיות הבטחוניות והציבוריות. משרה התחלתית בתחומים אלו תעמוד על ממוצע של 15-20 אלף ₪ לתפקיד התחלתי.

זהו בהחלט תחום שכדאי להתברג בו. אם יש לך תואר במדעי מחשב זה בדרך כלל יספיק לתפקיד התחלתי, במיוחד אם יש ברקע שלך שירות ב-8200.

 

יחד עם זאת כל ניסיון ישדרג את הסיכויים שלך. לכן כוונו את הפרוייקטים וההתנסויות שלכם בהתאם גם בזמן הלימודים.

 

למאמרים נוספים לחצו כאן

,