מקצועות העתיד בהייטק – במה נעבוד וכמה נרוויח

תאריך פרסום: 11 בינואר 2017
|

בשבוע שעבר סקרנו כאן חלק ממגמות התעסוקה החזקות של שנת 2016 שאנחנו צופים שיתחזקו ב-2017.

מגמות אלו מושפעות כמובן מההתפחות הטכנולוגית המוצאת בשוק ההי טק ואנחנו ממליצים לכל מי שרוצה להפוך את עצמו למוביל טכנולוגי להיות עירני לשינויים בשוק, פיתוח מגמות ואפילו אופנות וטרנדים.

ההשפעות על שוק הגיוס להייטק לא נעצרות בטכנולוגיה חדשה, גם שינויים בתהליכי העבודה בחברות עצמן משפיעים על הצורך בבעלי תפקידים חדשים. באורגד אנחנו מרגישים חזק מאוד את הדרישה הזאת מהמגייסים עצמם.

 

אינטגרציה אינטגרציה אינטגרציה

דוגמה מעולה לכך היא תחום ה-DevOps. בעבר בעלי תפקידים שונים באותה חברה יכלו כמעט שלא לגעת זה בזה. כיום הגישה שונה.

מקצועני ה-DevOps מחברים בין פונקציות שונות באותה חברה: החיבור בין פיתוח תוכנה לאופרציה. המשמעות היא ייעול רציני של תהליכי פיתוח מהירים החל משלב התכנות הראשוני ועד לפיתוח, בדיקות קונפיגורציה וניטור.

 

tuiiiiii

כתוצאה מהשיפור המהותי בחברות רבות, בעקבות הכנסת אנשי Devops הביקוש למקצוענים בתחום עלה מאוד בשנה האחרונה ומגמה זאת תתחזק השנה.

איך נכנסים לתפקיד שמלווה את תהליך פיתוח המוצר בכל שלביו? מנסיוננו רבים צמחו לתפקיד מתפקידי הנדסת תוכנה או סיסטם.

השכר הממוצע בשוק לתפקיד ינוע בין 25-40 אלף ₪. הטווח הרחב הזה משקף את ההבדל בין הסטארים מרובי הידע והניסיון שכל החברות רודפות אחריהם לאחרים.

רוצה לקבל מידע על שוק גיוס ההייטק, משרות חדשות וטכנולוגיות? לחצו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו

 

המציאות מורכבת (ורבודה)

אי אפשר לדבר על שוק התעסוקה העתידי של ההייטק בלי להזכיר את תחום המציאות הרבודה. זהו השלב הידוע הבא בתחום המציאות הוירטואלית.

מפת ההשקעות העולמית בהייטק מצביעה בבירור על העובדה שלשם הולך מירב הכסף. המשקיעים מאמינים במציאות הרבודה וכך גם המעסיקים.
7654567890

 

אם יש לך רקע כ-Web developer עם התמחויות ב-Unity וגרפיקה, או אם יש לך ידע כ-Algorithm Engineer עם התמחות בעיבוד תמונה זה הזמן לשים עין על משרות בתחום.

גם בארץ יש מרכזי פיתוח של חברות המתמחות ביצירת מציאות רבודה כמו Microsoft Hololens למשל.

חברות ביוטק שמפתחות מכשירים רפואיים מתחרות על מובילי ידע בתחום לצורך כניסה לשוק המכשור הרפואי שמבוסס מציאות רבודה.

לסיכום חשוב מאוד שתתכננו את הקריירה שלכם, כולל ההתמחויות, זמן הלימוד החופשי והחלפת משרות כך שישקפו את הנעשה בשוק הגיוס להייטק, תוך כדי מעקב מתמיד אחרי הטכנולוגיות והאופנות המשתנות, על מנת להוביל ולא להשאר מאחור.